بازی

تعمیر عروسک پولیشی در خانه

تعمیر عروسک پولیشی

عروسک پولیشی یکی از اسباب بازی های محبوب کودکان است. این عروسک ها به دلیل نرمی و لطافتی که دارند برای تمام سنین، از نوزادان گرفته تا نوجوانان مناسب می‌باشد. این عروسک‌ها ممکن است در اثر بازی زیاد خراب شوند. در این مقاله از بازیکده در مورد تعمیر عروسک پولیشی صحبت می‌کنیم پس با ما همراه باشید.

از آنجایی که عروسک های پولیشی سبک هستند، هر جایی که می‌رویم آن‌ها را همراه خود می‌بریم، بنابراین هر چقدر که در مراقبت از این عروسک‌های زیبا دقت به خرج دهیم باز هم ممکن است آسیب ببینند. در چنین شرایطی اگر کمی با تعمیر عروسک پولیشی آشنایی داشته باشید، می‌توانید خودتان در خانه آن را تعمیر کنید.

اولین قدم برای تعمیر عروسک پولیشی

اولین قدمی که برای تعمیر عروسک پولیشی باید بردارید این است که دست و پای خود را گم نکنید یا از خراب شدن آن عصبانی نشوید. کودک شما چشمش به واکنش شماست.

اگر به این موضوع واکنش خوبی نشان ندهید، کودک شما ناراحت می‌شود مخصوصا اینکه اکثر بچه‌ها رابطه عاطفی و وابستگی به این عروسک‌ها دارند و از خراب شدن آن‌ها ناراحت می‌شوند. بنابراین با حفظ خونسردی خود به کودک دلبندتان این اطمینان را بدهید که اتفاق خاصی نیفتاده است و می‌توانید با تعمیر عروسک پولیشی آن را مثل روز اولش کنید.

مطلب پیشنهادی: خرید عمده عروسک پولیشی


کودکتان را با خود همراه کنید

اگر کودک شما برای اولین بار است که با چنین صحنه‌ای مواجه می‌شود، به احتمال زیاد از دیدن عروسک آسیب دیده کمی وحشت می‌کند. همراه کردن کودک در تعمیر عروسک پولیشی، این توانایی و اعتماد به نفس را به او می‌دهد که بتواند از پس مشکلات خود بر بیاید. همچنین تعمیر عروسک پولیشی دوست داشتنی‌اش، به او حس خیلی خوبی می‌دهد و موجب می‌شود بیشتر از قبل مراقب وسایل خود باشد تا خراب نشوند.

تعمیرات عروسک پولیشی

شرایط تعمیر عروسک پولیشی را بسنجید

پس از اینکه خود و کودکتان از احساس بد خراب شدن و آسیب دیدن عروسک پولیشی رها شدید، وقت آن است که میزان خرابی و مشکل را بسنجید تا بتوانید اقدامات لازم را انجام دهید. باید ببینید آیا عروسک نیاز به شستشو دارد؟ آیا قسمتی از بدن آن جدا شده است؟ آیا پارچه آن پاره شده است؟ یا … 

بهتر است قبل از هر کاری ابتدا عروسک و محتویات داخل آن را بشویید تا کاملا تمیز شود. معمولا در قسمت پشتی عروسک ها یک قسمت برای خارج کردن مواد داخل آن تعبیه شده است. اگر این قسمت را پیدا نکردید، می‌توانید به آرامی یک قسمت از درز عروسک را باز کنید و مواد داخل آن را خارج کنید تا با دست یا ماشین لباسشویی اقدام به شستن آن کنید.

تعمیر قسمت های جدا شده عروسک پولیشی

پس از اینکه عروسک پولیشی و محتویات درون آن را شستید و خشک شد، وقت آن است که از کودک خود بخواهید به شما کمک کند تا محتویات عروسک را به داخل آن بازگردانید.

 از کودک خود بخواهید تا لوازم مربوط به تعمیر عروسک پولیشی اعم از نخ، سوزن، دکمه، پارچه و … را برای شما بیاورد. قبل از اینکه مواد داخل عروسک را پر کنید، بهتر است قسمت‌های خراب و جدا شده را بدوزید. این کار باعث می‌شود بعد از پر کردن عروسک، ظاهر آن طبیعی تر و زیباتر شود.

 تنها یک قسمت کوچک از آن را برای پر کردن عروسک باز بگذارید. در حین انجام این کارها سعی کنید از کودکتان نیز نظر بپرسید و اجازه دهید او هم حس کند دارد در تتعمیر عروسک پولیشی به شما کمک می‌کند.

برای دوختن قسمت‌های جدا شده عروسک بهتر است از کوک نردبانی استفاده کنید و مطمئن شوید درز آن به راحتی باز نمی‌شود. چنانچه محل پارگی عروسک بزرگ بود و نتوانستید دو لبه آن را به هم بدوزید از یک پارچه اضافه کمک بگیرید.

 سعی کنید پارچه‌ای که اضافه می‌کنید با رنگ عروسک هارمونی داشته باشد یا مدل قشنگی به آن بدهد. هر چقدر در این مرحله دقت بیشتری در دوختن به کار ببرید، در انتها نتیجه بهتری می‌گیرید و نیاز به تعمیر عروسک پولیشی پس از مدت کوتاهی نخواهید داشت.

شستن عروسک پولیشی

پر کردن عروسک پولیشی

وقتی کار تعمیر عروسک پولیشی تمام شد، نوبت به پر کردن آن می‌رسد. برای پر کردن عروسک اگر قسمت مخصوصی در پشت آن وجود داشت از همان قسمت اقدام به پر کردن آن نمایید در غیر این صورت یک قسمت کوچک از عروسک را ندوزید و پس از پایان کار درز آن را کوک بزنید. 

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، در تمام مراحل تعمیر عروسک پولیشی فرزند خود را همراه کنید تا تجربه جدیدی به دست آورد. در ضمن می‌توانید اگر پارچه زیبایی در خانه دارید برای عروسک کودک خود لباس بدوزید. فقط دقت داشته باشید پارچه ای که استفاده می‌کنید ضد پرز و حساسیت باشد تا مشکلی برای فرزندتان به وجود نیاید.

جمع بندی

در این مطلب از تعمیر عروسک پولیشی و مراحل آن سخن گفتیم. شاید مهمترین چیزی که باید رعایت کنید این باشد که وقتی با کودک و عروسک خراب شده آن مواجه شدید، خونسردی خود را حفظ کنید تا کودک شما دچار استرس نشود. همچنین در تمامی مراحل تعمیر و بازسازی عروسک، کودک خود را دخیل کنید تا مهارت‌های او افزایش پیدا کند.

سوالات متداول

آیا عروسک پولیشی قابل تعمیر است؟

بله، عروسک‌های پولیشی از جنسی هستند که خودتان به راحتی می‌توانید با کمی دقت و حوصله در منزل آن را تعمیر کنید.

داخل عروسک پولیشی از چه موادی پر شده است؟

عروسک پولیشی از پارچه‌هایی نرم و لطیف ساخته شده است که داخل آن با موادی همچون پارچه، الیاف مصنوعی ضد حساسیت، پنبه و ... پر شده است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *