بازی

نحوه مراقبت و شستن عروسک‌ پولیشی

شستن عروسک پولیشی

مراقبت و شستن عروسک پولیشی هم برای حفظ زیبایی عروسک و هم برای سلامت کودک برای به دور نگه‌داشتن کودکان از آلرژی‌های خاص ضروری است. در این مقاله از بازیکده قصد داریم به مهم‌ترین نکات مراقبت و نگه‌داری از انواع عروسک پولیشی اشاره‌کنیم که این نکات برای انواع عروسک‌های موزیکال، خزدار و… نیاز قابل‌استفاده است.

نکات مهم مراقبت و شستن عروسک‌ پولیشی

از جمله نکاتی که می بایست در مراقبت و شستن عروسک‌ پولیشی رعایت کرد، عبارت است از:

  1. قبل از شستن بهتر است که تگ عروسک بررسی شود تا بهتر بتوانیم آن را شستشو دهیم.
  2. استفاده از آب داغ در شستن عروسک پولیشی می‌تواند به آن آسیب جدی بزند.
  3. اگر بخواهیم عروسک را با ماشین لباسشویی شستشو دهیم بهتر است که ابتدا آن را در داخل یک کیسه پارچه‌ای قرار دهیم تا شکل و ظاهر عروسک به هم نخورد.
  4. بهتر است که عروسک را پس از شستشو به‌صورت طبیعی و زیر نور آفتاب خشک‌کنیم. این بهترین روش خشک کردن عروسک است هرچند که زمان بر است.
  5. بهتر است که عروسک‌های خزدار را به‌ آرامی بشوییم تا به بافت آن‌ها آسیب وارد نکنیم.

مطلب پیشنهادی: خرید عروسک بالشتی

لکه گیری از عروسک‌های پولیشی

شستن عروسک پولیشی در لباسشویی

ممکن است که عروسک شما لک داشته باشد و شما بخواهید آن را لکه گیری کنید. در این مواقع باید به نکات زیر جهت لکه گیری آن دقت داشته باشید:

  1. اگر فقط قسمتی از بدنه عروسک لک دارد، نیازی به شستن عروسک پولیشی به صورت کامل نیست و فقط آن بخش لک دار را بشویید.
  2. درصورتی‌که روی عروسک لک افتاد، سعی کنید در سریع‌ترین زمان ممکن آن را لکه گیری کنید چون اگر لکه خشک شود فرایند پاک کردن لکه سخت‌تر می‌شود.
  3. احتمال دارد روی تگ عروسک نحوه شستن عروسک پولیشی یا لکه گیری آن وجود داشته باشد که می‌توانید از روش آن استفاده کنید.
  4. برای لک گیری از عروسک پولیشی کافی است که کمی مایع ظرف شویی یا دستشویی را روی یک دستمال بریزید و با آن لکه را پاک‌کنید. استفاده از مواد شوینده قوی باعث آسیب‌رسانی به بافت و رنگ عروسک می‌شود.
  5. پس از لک گیری برای خشک کردن عروسک بهتر است که آن را در معرض نور خورشید قرار دهید تا خشک شود.

مطلب پیشنهادی: خرید عمده عروسک پولیشی

نکاتی برای شستن عروسک پولیشی با لباسشویی

پیش از اینکه مهم ترین نکات را در این مورد بدانید، ابتدا باید بدانید انواع عروسک پولیشی چیست و قیمت انواع عروسک پولیشی را در صفحه مرتبط به آن مشاهده کنید. نکات زیادی در رابطه با نحوه شستن عروسک‌ پولیشی با لباسشویی وجود دارد که در اینجا به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  1. عروسک را فقط به‌تنهایی و داخل یک کیسه پارچه‌ای در لباسشویی قرار دهید. قرار دادن عروسک در داخل لباسشویی به همراه لباس‌های دیگر امکان دارد آن را کثیف‌تر کند و حتی به بافت آن آسیب برساند.
  2. از مواد شوینده قوی برای شستن عروسک پولیشی با لباسشویی استفاده نکنید. با این کار امکان دارد که بافت ماده سازنده عروسک به‌شدت آسیب ببیند و خراب شود. بهتر است از شوینده‌های معمولی برای این کار استفاده شود.
  3. سعی کنید که آب لباسشویی ولرم باشد در غیر این صورت امکان دارد به بافت عروسک آسیب برساند و زود خراب شود.
  4. عروسک‌هایی که از فوم یا پشم ساخته‌شده‌اند اصلاً برای ماشین لباسشویی مناسب نیستند و بهتر است آن‌ها را به‌صورت دستی و فقط به‌صورت سطحی شستشو دهیم.
  5. اگر در بدنه عروسک سوراخ یا پارگی وجود داشته باشد بهتر است قبل از انداختن آن در لباسشویی آن را بدوزیم تا الیافی که در بدنه عروسک وجود دارد از آن خارج نشود.

مطب پیشنهادی: عروسک خرس بزرگ

مراقبت از عروسک پولیشی

نحوه شستن عروسک پولیشی پرشده با پشم یا فوم

عروسک‌هایی با چنین خاصیتی را نمی‌توان مستقیماً با آب شستشو دهید و نباید آب به داخل آن‌ها به‌هیچ‌وجه نفوذ کند چون این آب باعث می‌شود ساختار و شکل فوم تغییر کند و دیگر عروسک به‌دردنخور خواهد بود. همچنین آب باعث گلوله شدن پشم می‌شود و اگر پشم خشک نشود موجب کپک زدن و خراب شدن بافت کلی آن می‌شود. بهترین روش برای شستن چنین عروسک‌هایی روش زیر است:

  • ابتدا باید دوخت عروسک را پیدا کنیم و قسمتی از آن را بازکنیم تا محتویات داخل عروسک را بیرون بیاوریم
  • پوسته خارجی عروسک را می‌توانیم در داخل یک کیسه پارچه‌ای قرار دهیم و داخل لباسشویی قرار دهیم یا می‌توانیم آن را با دست بشوییم.
  • باید توجه داشته باشیم که از مواد شوینده قوی برای شستشوی پوسته خارجی عروسک استفاده نکنیم چون احتمال آسیب‌رسانی بسیار زیاد است.
  • بعد از شستن و خشک کردن پوسته خارجی می‌توانیم محتویات که پشم یا فوم باشد را دوباره به شکل صحیح در داخل عروسک قرار دهیم و آن را با نخ همرنگ بدوزیم.

جمع بندی

در این مقاله نکاتی زیادی را در رابطه با نحوه مراقبت و شستن عروسک پولیشی یادآور شدیم. اگر عروسک پولیشی شما از کیفیت خوبی برخوردار باشد، با رعایت موارد فوق نباید آسیبی به آن برسد.

سوالات متداول

آیا قبل از شستن عروسک پولیشی باید الیاف داخل آن را دربیاوریم؟

خیر، لازم نیست الیاف داخل آن را خارج کنید. تنها کافی‌ست آن را داخل کیسه ای پارچه ای قرار دهید و سپس آن را در لباسشویی بگذارید.

آیا می‌توان لک‌های روی عروسک پولیشی را با وایتکس از بین برد؟

برای از بین بردن لک های عروسک پولیشی بهتر است از شوینده های قوی استفاده نکنید تا به بافت و رنگ عروسک آسیب نرسد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *